۲۰ دی ۱۳۹۳، ۱۲:۰۵

هشدار «شهر گمشده» نسبت به نابودی روستاهای کویری

هشدار «شهر گمشده» نسبت به نابودی روستاهای کویری

مینا مشهدی از آغاز تصویربرداری مستند «شهر گمشده» در روستاهای استان یزد خبر داد و بیان کرد که این مستند به مهاجرت روستاییان و تخریب روستاهای تاریخی یزد توسط عوامل طبیعی یا انسانی می پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این مستندساز پیرامون ساخت مستند «شهر گمشده» گفت: من پیش از این هم فیلم هایی درباره کویر با عنوان «نو»، «وهوم»، «وایو»، «جلال‌الدین امیر چخماق» و «کویر باور» ساخته ام.

وی ادامه داد: از آنجا که موضوع فیلم‌های قبلی‌ام درباره‌ آیین‌های نوروزی کویر، نمادهای تعزیه، معماری بادگیر و ایزد باد در ایران باستان، بحران آب در کویر و... بوده است، سال هاست که نابودی روستاهای کویر و بخشی از فرهنگ، آیین، هنر و معماری ایران زمین را به چشم خود می‌بینم به همین دلیل تصمیم به ساخت این فیلم گرفتم.

مستند شهر گمشده

وی در توضیح مستند خود گفت: این مستند به مهاجرت روستاییان و تخریب روستاهای تاریخی یزد توسط عوامل طبیعی یا انسانی می پردازد.

این مستندساز در پایان بیان کرد: حدود یک سال و نیم است که به پژوهش میدانی و بازدید از روستاهای منطقه پرداخته‌ام و پای درد دل اهالی آبادی‌های اصیل و بکر نشسته‌ام. در ‌‌نهایت به این نتیجه رسیدم که می‌توانم با ساخت یک فیلم مستند، تخریب بافت روستایی و اصیل یزد را هشدار دهم.

 «شهر گمشده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مینا مشهدی، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌‏شود.

کد خبر 2461647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha